İçi Dışına Çıkmış Bir Yıldız
2 April 2012

Bu resimlerde bir yıldıza uygulanmış aşırı bir değişimden önce ve sonraki halleri görülmekte. Soldaki resim büyük bir yıldızın farklı içeriklerini gösteren bir ressama ait olan bir çizim. Bu içerikler kimyasal element olarak adlandırılır. Sağdaki resim ise gerçek bir uzay fotoğrafı ve yıldızın devasa bir patlama sonrası dış kısımları yok olduktan 'sonraki' hali.

Gökbilimciler bunun gibi bir patlamaya süpernova ve patlama sonrası yıldızdan geriye kalan maddelere süpernova kaltıntıları diyorlar. Burada gösterilen süpernova kalıntısı (sağdaki fotoğraf) Cassiopeia A olarak adlandırılır veya kısaca sadece Cas A.

Her iki resimde yıldızın içindeki farklı kimyasal elementleri göstermek için aynı renkler kullanılmıştır. Gökbilimciler patlamadan önce yıldızın kendi merkezinde kimyasal elementlerden demir (mavi renk), kükürt ve silisyum (yeşil renk) olduğunu düşünüyorlar. Ama sonra, bu kimyasal elementler, yıldızın dış kenarlarına doğru fırlatılıyor, sağdaki fotoğraftaki Cas A yıldızın dış çevresindeki mavi ve yeşil renklerle gösterildiği gibi. Aslında, yıldızın içi dışına çıkıyor!

İlginç Gerçek

Güneş Sistemimizin nesneleri dışında, Cas A geceleyin gökyüzünde en çok radyo sinyalleri yayan bir radyo istasyonudur.

Bu Uzay Gazetesi bir NASA Chandra X-Işın Gözlemevi Basın Bülteni kaynak alınarak hazırlanmıştır.

A Star’s Makeover!