Радіотрансляція червоного карлика – вдень і вночі
25 April 2016, Kiev

Ви чули коли-небудь про сонячні спалахи? Сонячний спалах – це гігантський вибух на поверхні Сонця, що викидає у космос мільярди частинок.

Коли деякі з цих заряджених частинок досягають Землі, вони спричинюють прекрасні полярні сяйва (також відомі як «сполохи»). Разом з тим, вони також можуть порушити радіозв’язок або спричинити шкоду електростанціям і супутникам.

Ви можете очікувати, що спалахи на маленькому карлику будуть менш потужними, аніж на великій зорі, схожій на наше Сонце. Але чилійський радіотелескоп ALMA відкрив надзвичайно потужні спалахи на зірці типу «червоний карлик», яка в десять разів легша за наше світило.

Під час спалахів цей червоний карлик надсилає потужні радіохвилі, які мають в 10 тис. разів більшу енергіюв порівнянні з радіовипромінюванням нашого Сонця. Ці радіохвилі генеруються зарядженими частинками, що рухаються неймовірно швидко. Існує лише один спосіб, завдяки якому ця крихітна зірка може виробляти настільки енергійні радіохвилі: величезні спалахи повинні виникати на ній безперервно!

Навколо багатьох червоних карликів обертаються планети, але будемо сподіватися, що у даному випадку це не так. Адже можливе життя на планеті цієї зірки буде швидко знищене великими дозами смертельної радіації…

Cool Fact

Червоні карлики називають червоними – і вони насправді є такими – тому, що вони не настільки гарячі, як деякі інші зірки. Згадайте полум'я газової горілки: «найхолодніша» його частина знаходиться вгорі й має помаранчевий колір, а найгарячіша нижня частина світиться синім кольором.

Radio Red Dwarf Broadcasts All Night and Day