Pitica ultrarece și cele șapte planete
22 February 2017

Cercetarea  vieții extraterestre reperezintă unul dintre cele mai interesante domenii din activitatea științifică actuală. Suntem norocoși să trăim într-o perioadă când acestă cercetare este luată în serios.

În urmă cu 25 de ani singurele planete cunoscute din întregul univers erau planetele din sistemul nostru solar. Acum, însă știm că aproape toate stelele au planete în jurul lor. Următorul pas este de a afla care dintre aceste planete au trăsături asemănătoare Pământului.

Se pare că tocmai am găsit ce căutam: un nou sistem solar cu șapte planete telurice de dimensiuni mici. Noul sistem deține două recorduri: are cele mai multe planete asemănătoare Pământului și cu cele mai mari șanse de a adăposti viață.

Noul sistem solar a fost descoperit observând cum lumina stelei pălește atunci când planetele trec prin dreptul ei. Este imposibil pentru noi să observăm aceste planete direct, dar putem afla o mulțime de informatii folosindu-ne de această tehnică.

Toate aceste planete noi sunt telurice, au o mărime asemănătoare Pământului și cel puțin trei dintre ele ar putea avea oceane. Aceste planete orbitează în jurul stelei la o distanță mult mai mică decât Pământul, ba chiar și la o distanță mai mică decât Mercur, cea mai apropiată planetă de soarele nostru.

Cu toate acestea, temperatura la suprafața lor  este similară cu cea a planetelor telurice din sistemul nostru solar.

Acest lucru se întâmplă deoarece steaua din centrul acestui sistem solar este o stea pitică foarte rece. Este de 10 ori mai mică  și de patru ori mai rece ca Soarele, ceea ce însemnă că emană și mai puțină căldură și lumină.

Astronomii se așteaptă să găsească o mulțime de astfel de planete în jurul stelelor pitice, dar acum este pentru prima dată când un număr așa mare de planete au fost descoperite la un loc.

Interesant

Steaua de la centrul acestui sistem este mică, dar e departe de a fi cea mai mică stea cunoscută.  Acesta este OGLE-TR-122b, care este  doar puțin mai mare decât  Jupiter.

Ultracool Dwarf and the Seven Planets