Cea mai apropiată stea devine din ce mai cunoscută
17 November 2017

Viața în Univers nu înseamnă neapărat străini - ar putea însemna noi. Până acum, nici un extraterestru nu a vizitat Pământul, dar nici oamenii nu au călătorit în Univers. Vom avea vreodată șansa de a părăsi Sistemul Solar și de a explora spațiul imens?

Dacă ar fi să o facem, destinația evidentă ar fi cea mai apropiată stea de sistemul nostru solar, Proxima Centauri.

Cu tehnologia actuală a rachetelor, ne-ar lua zeci de milioane de ani pentru a ajunge la stea. Dar un proiect nou, numit Proiectul Starshot, intenționează să reducă timpul de călătorie la doar 20 de ani. Utilizând zeci de lasere puternice, oamenii de știință intenționează să propulseze sonde spațiale în miniatură către stea, la viteze de aproximativ 60.000 de kilometri pe secundă. La acea viteză ar fi nevoie de mai puțin de 7 secunde pentru a ajunge la Lună!

Dar chiar are rost să vizităm Proxima Centauri?

Cu fiecare imagine nouă, se pare că spațiul din jurul acestei stele devine mai interesant și mai atrăgător. Anul trecut, o planetă stâncoasă asemănătoare cu Pământul a fost descoperită pe orbita stelei. Recent, am descoperit că steaua este înconjurată de "centuri de praf", pline cu fragmente de rocă și gheață.

Centurile de praf ne sunt destul de cunoscute, sistemul nostru solar este casa a  două astfel de regiuni, Centura de Asteroizi  și Centura Kuiper. Aceste zone conțin resturile  sistemului nostru solar, materia care a dus la formarea  unor obiecte mai mari, cum ar fi planetele sau lunile.

Aceste centuri stâncoase ne spun că Proxima Centauri este casa, cel mai probabil, a mai mult de o singură planetă, chiar dacă acesta este tot ce am putut detecta până acum.

Descoperirea va ajuta, de asemenea  viitorul proiect Starshot. O cunoaștere precisă a spațiului din jurul stelei este esențială pentru planificarea unei misiuni sigure și reușite.

Interesant

Bucățile de rocă și gheață din centura de praf din jurul stelei Proxima Centauri sunt foarte asemănătoare cu cele din Centura de Asteroizi și Centura Kuiper. Ele variază de la cele mai mici granule de praf până la pietre cu diametrul de mai mulți kilometri.

Our Nearest Star is Looking More and More Familiar