Zakaj je nebo ponoči temno?
15 August 2012

Včasih postavljanje vprašanj, ki imajo navidez preproste odgovore, pomaga znanstvenikom razumeti pomembne reči o vesolju.

Na primer, zakaj je nebo ponoči temno? Morda se zdi očitno, vendar so se zaradi tega vprašanja nekoč astronomi praskali po glavi. Vedeli so, da je del Zemlje, na katerem je noč, obrnjen vstran od Sonca. Vendar pa so tudi mislili, da se vesolje razteza v neskončnost – da je neskončno veliko. Toda če bi bilo vesolje neskončno veliko, bi vsak košček nočnega neba pokrivale zvezde in bi bil zato svetel!

Da bi razumeli zakaj neskončno veliko vesolje pomeni, da bi zvezde pokrivale celotno nočno nebo, si predstavljajte, da stojite sredi gostega gozda.  Sedaj se obrnite in si izberite naključno smer ter pojdite v tej smeri v ravni črti. Če se gozd nadaljuje v neskončnost, boste, ne glede na to katero smer ste si izbrali, slej ko prej naleteli na drevo, ki vam bo zaprlo pot. Drevo bo morda zelo daleč, a zelo nenavadno bi bilo, če v neskončnem gozdu v izbrani smeri ne bi bilo niti enega samega samcatega drevesa.

Vrnimo se k nočnemu nebu. Nekateri astronomi so sprva mislili, da veliki oblaki prahu, kot je tale na tej novi vesoljski fotografiji, zakrivajo tako veliko zvezd, da lahko to razloži, zakaj je nebo ponoči temno. A danes astronomi vedo, da vesolje vendarle ni neskončno veliko. In zato je nebo ponoči temno.

Nauk te zgodbe je, da naj vas ni nikoli strah dvigniti roko v razredu in postaviti vprašanje. Neumnih vprašanj ni! Da bi postali dobri znanstveniki, morate kar naprej postavljati vprašanja o svetu okrog vas.

Vključite se: Obstaja veliko čudovitih spletnih strani, kjer lahko postavite astronomom katerokoli vprašanje o vesolju. Tukaj je nekaj priljubljenih:

• NASA’s Ask an Astronomer for Kids (Nasina stran Vprašaj astronoma - za otroke, v angleščini)
  • Ask an Astronomer (Vprašaj astronoma, v angleščini), stran vzdržuje Astronomy Department of Cornell University, USA

To je otroška verzija novice ESO Press Release.

Why is the Sky Dark at Night?