Zatišje pred Saturnovo nevihto
19 May 2011

Saturn je eden od najlepših svetov v našem osončju, saj ima čudovite prstane, ki obkrožajo planet. Je veliko bolj daleč od Sonca kot Zemlja, zato je njegova pot okrog Sonca veliko daljša.

Eno leto je čas, ki ga planet potrebuje, da enkrat naredi celotno pot okrog Sonca. Saturnovo leto je tako veliko daljše od enega leta na Zemlji. V času, ki ga potrebuje Saturn za en obhod okoli Sonca, mine na Zemlji 30 let!

Astronomi vedo, da se običajno enkrat v Saturnovem letu – to pomeni enkrat v 30 Zemljinih letih – v sicer mirnem ozračju planeta zgodi velika nevihta. Astronom Leigh Fletcher, ki dela na univerzi v Oxfordu v Veliki Britaniji, je član skupine astronomov, ki proučuje sedanjo Saturnovo nevihto odkar so jo prvič opazili lanskega decembra.

To je šele šesta nevihta na Saturnu, ki so jo kdajkoli opazovali. Ta nevihta je posebna še po tem, da je trenutno v tirnici okoli Saturna  vesoljska sonda Cassini in je bila na popolnem kraju za opazovanje nevihte. Skupina astronomov proučuje posnetke, ki jih je poslala sonda Cassini, pa tudi posnetke, ki jih je naredil najmočnejši teleskop na svetu imenovan Zelo velik teleskop.

Astronom Leigh Fletcher je dejal, da je nevihta "ustvarila velikanski, izbruh svetlih oblakov". Prav tako je povzročila, da so nekatera območja nad Saturnovimi oblaki veliko bolj vroča kot običajno - tega astronomi pred tem še nikoli niso videli.

Cool dejstvo

Saturn je drugi največji planet v Osončju, a je tudi tako lahek oz. točneje ima tako nizko gostoto, da bi plaval na vodi. Seveda, če bi lahko našli dovolj velik bazen, da bi spravili Saturn vanj!

To je otroška verzija novice ESO Press Release.

The Calm before Saturn’s Storm