Usta zveri
26 January 2015

Meglica na tej novi fotografiji je videti kot žareča in preteče odprta usta velikanskega, kozmičnega stvora. Meglica ima oznako CG4 ali Božja roka in spada med meglice, ki jim pravimo ‘kometne kepe’.

Čeprav so te oblačne zaplate neba videti zelo drugače kot skupki skal in ledu, ki jim pravimo kometi, pa jim je skupna oblika - oboji imajo goste, temne, prašne glave in dolge, nežne repe, le da so kometne kepe veliko, veliko večje od kometov.

Ta kometom podobna telesa so odkrili leta 1976 na slikah velikanske zaplate svetlečega plina imenovane meglica Gum. Na sliki jih je bilo več, vsaka z gosto, temno, prašno glavo in dolgim, nežnim repom.

Na tej sliki vidimo glavo kometne kepe. Rep, ki na sliki ni viden, je okoli 5-krat daljši od glave. A kljub temu je v glavi dovolj plina, da bi lahko iz njega naredili več zvezd velikosti Sonca!

A zakaj imajo CG4 in druge kometne kepe takšno obliko, ostaja zaenkrat za astronome skrivnost. Obstajata dve glavni razlagi.

Po prvi so bile kometne kepe sprva okrogli oblaki, nato pa jih je energija neke bližnje eksplozije supernove preoblikovala v kometom podobno obliko.

Drugi astronomi pa menijo, da kometne kepe verjetno oblikujejo in dolbejo močni vetrovi in sevanje z vročih, masivnih zvezd.

Cool dejstvo

Čeprav je CG4 na tej fotografiji videti zelo svetla, dejansko zelo šibko sveti. V resnici je približno enakega sija kot Pluton.

The Mouth of the Beast