Извънземна пеперуда се ражда от прашната си какавида
10 June 2015, Sofia, Bulgaria

Тази история започва със звезда, подобна на нашето Слънце. Тази звезда е гладна и си похапва водород, за да може да свети. Но един ден водородът свършва.

Звездата започва да става все по-лакома, дебелее и дебелее, става все по-червена. Издува се, става огромен червен гигант.

Накрая става толкова голяма, че не може да задържи всичкия си газ. Той започва малко по малко да бяга от нея и я обвива като какавида. Тази какавида се нарича планетарна мъглявина.

Но това не е краят на историята. Откриваме, че лакомата звезда не е сама - има си сестра. Двете звезди танцуват заедно една около друга, и докато танцуват - какавидата се мести и накрая се оформя в пеперуда!

Не всички планетарни мъглявини приличат на пеперуди. Някои от тях приличат на балончета, на очи, на клоуни.

Обектът на тази снимка ни е научил защо планетарните мъглявини могат да приличат на пеперуди. Излиза, че голямо количество газ от умираща звезда и втора звезда - спътница, са необходими за да се получи такава красива форма!

Cool Fact

Астрономите са открили, че праховият диск започва на около 900 милиона километра от звездата - малко повече, отколкото е разстоянието от Слънцето до Юпитер.

Extraterrestrial Butterfly Emerges from its Dusty Cocoon