Навколо молодої зірки виявлено сліди нещодавно сформованих планет
14 June 2016, Kiev

До появи людського немовляти на світ проходить 9 місяців, для набагато більшого слоненяти цей термін складає 22 місяці… але як довго займає процес утворення планети? Виявляється, набагато менше часу, ніж ми думали!

Раніше вважалося, що для формування планеті потрібно десятки мільйонів років. Але нововідкриті протопланети, які ще ростуть, були виявлені в околицях молодої зірки, вік якої не перевищує мільйон років.

Малюнок демонструє молоду зірку, оточену кільцем космічного газу і пилу — так званим «протопланетним диском». Ці диски містять усі компоненти для створення планет та їх місяців. Найчастіше вони зустрічаються у молодих зірок, навколо яких вони обертаються. У 2014 році астрономи виявили дві великі «провалини» в диску навколо однієї молодої зірки. На зображенні вище вони позначені пунктирними лініями. Спочатку було незрозуміло, що створило ці прогалини. Найвірогіднішою причиною вважаються протопланети. В міру свого росту вони «збирають» на своєму шляху космічний газ та пил і створюють помічені проміжки в диску навколо своїх орбіт.

Проте, багато інших вчених вважали, що ця зірка є занадто молодою для того, щоб уже мати власні планети. Необхідно було отримати більше даних для вирішення цієї загадки раз і назавжди. Тому протягом останніх двох років робилися детальні знімки зірки та її диску. Вони підтвердили, що проміжки дійсно є «слідами», утвореними молодими планетами!

Але ця захоплююча відповідь призвела до ще одного питання: яким чином ці планети утворилися настільки швидко?

Cool Fact

Перший проміжок у диску розташований приблизно на такій же відстані від своєї зірки, яка відділяє від нашого Сонця Нептун — найбільш далеку планету Сонячної системи. Другий розташований удвічі далі.

Footprints of Baby Planets Spotted Around Young Star