Туманність Оріона: Матір Року
3 August 2017, Kiev

У 2009 році американка побила світовий рекорд із кількості дітей, народжених впродовж одних пологів — вона народила вісьмох маленьких і здорових немовлят.

У світі тварин такий рекорд належить морському конику чоловічої статі, який може одночасно носити в собі до двох тисяч діточок, а потім випустити їх, наче конфетті з хлопавки. Проте справжніми рекордсменами нагороди «Мати Року», безперечно, треба вважати космічні туманності.

Туманності – це скупчення пилу і газу в міжзоряному просторі, в яких утворюються мільярди нових зірок. Як і морські коники, ці зірки зазвичай народжуються в оточенні тисяч «братів» і «сестер», що виникли одночасно з ними всередині тієї ж газово-пилової хмари.

На цій космічній світлині зображено найвідоміший зіркоутворюючий реґіон земного неба — Туманність Оріона (M42). На ній можна побачити різнокольорові закручені потоки газу, з яких складається туманність, а також тисячі новонароджених зірок.

Люди милуються Туманністю Оріона вже кілька тисяч років, але ми досі відкриваємо все нові її загадки. Використовуючи цю світлину, щоб виміряти яскравість та колір зірок, вчені змогли розрахувати точний вік кожної з них. Виявилося, що хоча всі вони дійсно народилися всередині тієї ж хмари пилу і газу (Туманності Оріона), серед них виділяються три окремі вікові групи. Зірки кожної з груп утворилися у різний час. Отже, хоча всі вони є братами й сестрами, маючи спільну «туманність-матір», насправді вони різного віку!

Cool Fact

Та ж група вчених також з’ясувала, що три покоління зірок на додаток обертаються з різною швидкістю: у наймолодших енергії значно більше й вони обертаються швидше, а найстаріші зорі, відповідно — найповільніше.

Orion Nebula: Mother of the Year