Dikkatle Tutun: Astronomlar Patlayıcı Bir Koleksiyon Yaptı
11 July 2019, İstanbul

Herkes en sevdiği şeyi toplamayı sever. Bazıları aksiyon figürü ya da sticker, başkaları için  pul deniz kabuğu, ve bazıları ise tüm Pokemon'ları toplamak ister. Koleksiyon yapmak eğlencelidir fakat aynı zamanda topladığınız şeyler hakkında size daha fazla şey öğretebilir. Tüm pullarınızın bir ortak yönü olduğunu fark edebilir ya da kabukların içinde yaşayan canlılara dair bir şey öğrenebilirsiniz.
Japonya'da bir grup astronom 1800 nadir ve patlayıcı süpernova olayının fotoğrafını topladı. Bu kadar büyük miktarda süpernova bulmak için astronomlar gökyüzünün çok geniş bir alanının fotoğraflarını çekti. Altı ay boyunca bu bölgenin fotoğrafını çekerek zamanla kaybolan ani parıltılara baktılar.
Çok büyük bir yıldız yaşamının sonuna gelirken içindeki madde şiddetle uzaya atılır. Bu patlama çok parlaktır ve sönmesi aylar sürebilir. Buna süpernova denir.
Bazı süpernova patlamaları uzun süre parlak kalır, bu da Evrenin büyümesini ölçmek isteyen astronomlar için kullanışlıdır. Bunu yapmak için araştırmacılar bu parlak süpernovaları kullanarak yıldız ile Dünya arasındaki mesafeyi hesaplarlar.
Büyük süpernova fotoğrafı koleksiyonlarını kullanarak astronomlar süpernovalar ve Evrenin büyümesiyle ilgili daha fazla bilgi edinmeyi umuyorlar. Evrenin zamanla nasıl büyüdüğünü öğrenerek astronomlar aynı zamanda Evrenin gittikçe daha hızlı büyümesine yol açtığı tahmin edilen "kara enerji" denilen gizemli güç hakkında bilgi edinmek istiyorlar.

İlginç Gerçek

Süpernovalar patladıklarında uzaya saniyede 40,000 kilometreye ulaşan hızda madde püskürtürler! Bu hızda Dünya'dan Ay'a gitmek 10 saniye sürer.

Supernova Explosion (Artist's Impression)