O abundență de galaxii!
21 March 2012

La prima vedere în acestă fotografie din spațiu nu vedem nimic deosebit, doar câteva stele strălucitoare și altele mai puțin strălucitoare împrăștiate în jurul lor. Aceste stele împrăștiate nu sunt stele din galaxia noastră, Calea Lactee. Ele reprezintă galaxii foarte îndepărtate, fiecare conținând miliarde de stele!

Telescopul care a contribuit la realizarea acestei fotografii incredibile se numește VISTA și se află  în Chile, în America de Sud. Este cel mai mare telescop care cartografiază cerul nopții. (Astronomii numesc aceste telescoape „telescoape de sondare”, deoarece ele urmăresc regiuni mari de pe cer în căutarea de obiecte noi.)

Pentru a descoperi aceste galaxii foarte indepărtate, VISTA a urmărit timp de 55 de ore aceeași bucată de cer. De-a lungul acestei lungi perioade de timp, lumina slabă primită de la galaxii a fost colectată de camera telescopului, la fel cum o găleată se umple cu picături de apă. Colectând aceste „picaturi de lumină”, telescopul a dat naștere la acestă imagine deosebită care ilustrează sute de mii de galaxii, într-o regiune a cerului care în mod normal arată întunecată și goală.

Interesant

Cât de multe galaxii puteți vedea în acestă fotografie? (Apăsati pe imagine pentru a o vedea în întregime.) În acestă fotografie apar mai mult de 200 000 de galaxii!

Galaxies Galore!