Zvezda s skrivno identiteto
19 August 2013

Redni bralci in bralke Novic iz vesolja - ekskluzivno se morda spomnijo zgodbe izpred nekaj mesecev, ki je govorila o 'čudakinji med čudaki'. Novica z naslovom Dramatični blišč je predstavljala zgodbo magnetarja SGR 0418.

Magnetarji so majcene, ultra-goste zvezde, ki so za naše oči videti temne. Čeprav se morda ne slišijo kot nekaj posebno izjemnega, pa so zloglasno močni magneti. Pravzaprav so več milijardokrat močnejši magneti od tistih, ki jih imate doma na hladilniku, in veliko močnejši od kateregakoli magneta, ki ga lahko izdelamo na Zemlji. So tako močni magneti, da trgajo narazen celo gradnike svojega lastnega sveta. Te zvezde doživljajo naključne pretrese imenovane zvezdni potresi, med katerimi pride do izbruhov močne rentgenske svetlobe.

Toda SGR 0418 ne paše v kalup. Najprej je bilo videti, da je veliko šibkejši magnet kot druge zvezde njegove vrste. Podobno kot drugi magnetarji je doživljal redne, svet- pretresajoče zvezdne potrese, ki so proizvajali dramatične rentgenske blišče.

A ta magnetar je še posebej begal astronome, ker nihče ni razumel, kako lahko tako šibek magnet povzroči tako močne blišče! No, sedaj so astronomi z Evropske vesoljske agencije razrešili skrivnost! Izkazalo se je, da ta potuhnjenec prikriva enega najmočnejših magnetov v celotnem vesolju in skriva njegovo pravo moč. Čeprav je videti kot običajen magnetar, se tik pod površino skriva njegova skrivna identiteta superjunaka!

Cool dejstvo

Celo več kot 900 kilometrov daleč od magnetarja je moč njegovega magneta tako velika, da bi vas lahko dobesedno raztrgala!

The Star with a Secret Identity