Швидкий ріст зірки-акселерата
18 December 2017

Ви коли-небудь переживали періоди швидкого зростання? Часто їздили в магазини, щоб замінити туфлі, які раптом виявилися занадто тісними, або штани, які стали занадто короткими?

У підлітковому віці діти швидко ростуть, щоб уже невдовзі стати дорослими. Виявляється, зірки у своєму ранньому віці чинять так само!

Астрономи спостерігали молоду масивну зірку в 2008 році, а потім знову в 2015 і 2016 роках. Порівнюючи її старі фотографії з більш «свіжими», вчені виявили, що протягом останніх років вона неймовірно збільшилася.

Як і всі дуже молоді зірки, це світило закутане в «кокон» газу та пилу, тому його не можна побачити безпосередньо. Замість цього вчені подивилися на «кокон» і були здивовані тим, що за цей час його яскравість зросла в чотири рази. Для того, щоб настільки сильно освітити свою газово-пилову оболонку, зірка всередині неї повинна була стати в 100 разів яскравішою.

Яким чином настільки екстремальне зростання відбулося за такий короткий час?

Вчені вважають, що на молоду зірку мала впасти велика кількість газу. В ході опускання до неї він повинен був утворити тонкий диск, що обертається навколо центрального світила. Коли в такому диску нагромаджується достатньо матеріалу, він раптово «звалюється» на зіркову поверхню, наче лавина.

Вчені припускають, що найближчим часом ця зірка може пережити наступні періоди швидкого зростання. Добре, що зіркам не потрібно носити взуття або брюки!

Cool Fact

Досліджена зірка є однією з багатьох молодих світил, що знаходяться в туманності «Котяча Лапа». На фотографіях нічного неба ця область зореутворення дійсно виглядає як слід кота, звідки й узялося її смішне ім'я.

Cat's Paw Nebula