Galaksiji se vlečeta za rokave
20 April 2011

V vesolju so galaksije običajno zelo daleč narazen. Kot primer: da bi prišli do naše najbližje sosedne galaksije Andromede, bi morali zložiti v vrsto 25 galaksij velikosti naše galaksije.

Toda na tej lepi novi sliki sta dve največji galaksiji zelo blizu skupaj – med njima je prostora le za okrog pol naše galaksije!

Če pozorno pogledate, boste videli, da imata obe galaksiji spiralno obliko, zato rečemo, da sta spiralni galaksiji. Dolgi rokavi spiralnih galaksij so polni zvezd in plina, ki se sukajo okrog središča galaksije.

Galaksiji na tej sliki sta tako blizu skupaj, da ena drugo vleče za rokave. In to spreminja njuno obliko! Na primer, galaksija na levi je sedaj videti bolj kot svetel zmazek in ne lepa spirala. Do tega je prišlo zato, ker je njen vroč, svetleč plin potegnila k sebi sosednja galaksija. Sčasoma se bosta galaksiji pritegnili bližje in bližje skupaj, dokler se ne bosta na koncu združili in postali ena velika galaksija.

Naša galaksija se bo zdužila z galaksijo Andromeda, vendar se to še dolgo ne bo zgodilo – čez okrog 5.000.000.000 let!

To je otroška verzija novice ESO Press Release.

Galaxies Playing Tug of War